Híreink

A krízis csak a Jobbiknak elfogadhatatlan

2013-03-06 16:31
-A +A
Fotó: photopin.com

A meghívó szerint kiemelt figyelmet jelent a dolgozók körében „az elmúlt időszakban napvilágot látott különböző BKV Zrt. szolgáltatási területeinek szűkítése”, amiről a munkavállalói érdekképviselők kevés közvetlen ismerettel rendelkeznek.

A találkozón, a Jobbik frakció részéről jelen lévő képviselőként időrendben soroltam fel a jelen helyzet kialakulását és kiváltó okait, amelyek elválaszthatatlanok az 1990-től 2010-ig tartó politikai és gazdasági döntéssorozatoktól. A jelent 800 milliárdos belső adósság, a BKV-ra erőltetett hitelfelvétel adósságcsapdája, a veterán korban lévő jármű és eszközállomány, mint örökség határozza meg, továbbá még ma is felmérhetetlen kárt és hátrány jelent a 4-es metró, mint presztízsberuházás. Kármentés folyik minden nap, aminek elsődleges szempontja a tömegközlekedés fenntartása.  A Demszky Gábor vezette közgyűlés már 2003-tól képtelen volt biztosítani a szükséges járműmennyiséget, aminek pótlására alvállalkozói szerződést kötöttek a Volánnal. A nyolc évre szóló szerződés 2012-ben járt le, és mivel az eszközállomány általános állapota sokkal rosszabb, mint korábban, így a jelenlegi városvezetés is külső szolgáltatóval szerződött. 

A BKV mai helyzete válságos, amit kötelezően meg kell oldani. A politikai vezetés 23 éve téblábol, szándékában sem állt a városi közlekedés komplex rendezése, a közösségi közlekedés megvalósítása, pedig a jelenlegi kényszerhelyzet lenne leginkább alkalmas a stratégiai döntések kialakítására, a hosszú távú működési és finanszírozási struktúra felállítására.

Egyértelműen kijelenthető, hogy a Jobbik egyedüliként képviseli a BKV egyben maradását, míg a többi politikai akarat a kiszervezéseket támogatja, azaz a szolgáltatásprivatizációt, és ennek velejárójaként a létszámcsökkentés mellett érvelnek. A megbeszélésen emlékeztettem a jelenlévőket, hogy a budapesti Jobbik frakció indítványozta a fővárosban és a parlamentben is a BKV-t – és így az utazóközönséget – súlyosan érintő 27%-os ÁFA-tartalom 5%-ra való csökkentését, és a MÁV-hoz hasonlóan a jövedéki adó eltörlését. Kezdeményeztük továbbá a BKV-ból korábban KFT-ékbe kiszervezett, és így piaci alapon működő, amúgy a BKV számára feladatot vállaló és végző vállalkozások visszaszervezését. Felvetettük a teljes járműállomány megújítására vonatkozó hazai lehetőségek rendszerbe szervezését is, és egy komplex rendszer megvalósítását, valamint az elektronikus jegyrendszer mielőbbi kialakítását és bevezetését.

Több alkalommal tájékoztattam a döntéshozókat, és a jelenlévőkkel is ismertettem azt a műszaki problémát, amely 23 éve megoldatlan, és aminek figyelmen kívül hagyása közvetlenül eredményezte a jelen helyzetet. Mindezek alapján hangsúlyozottan felhívtam a figyelmét a szakszervezeti vezetőkből is álló Üzemi Tanács tagjainak, hogy az érdekképviseletek számára sem ismeretlen műszaki probléma tekintetében is emeljék fel a szavukat, és képviseljék a dolgozókat. 

A közel három órás álláspont-egyeztetés végül azzal zárult, hogy párbeszédre szükség van, ugyanakkor a véleményazonosságok a kiszervezések irányába hatnak, amivel a Jobbik nem tud azonosulni.

A BKV érdekképviseleti szervezeteinek vezetőitől nem várható az eddigitől eltérő magatartás, a dolgozók hiteles és tényszerű tájékoztatása. A munkavállalók akaratuktól és szándékuktól eltérően vesztik el munkahelyeiket, és vállnak áldozati bárányokká, a krízis fenntartása pedig lobbiérdekeket képvisel, aminek a főváros, és benne a teljes utazóközönség csak vesztese lehet.

Szabó György, a Jobbik fővárosi képviselője

jobbik.hu

Kapcsolódó cikkek


Losonczy Pál, a Jobbik budapesti frakcióvezetőjének közleménye:
A Jobbik a valódi megoldásokat keresi úgy a taxi-ügyben, mint ahogyan minden más területen is, nem pedig üres ígéretekke
Szerelés alatt álló autóbuszok a Méta utcai buszgarázs műhelyében.  MTI Fotó: Máthé Zoltán
Végre megoldódhat a BKV buszállományának egyik legégetőbb problémája

 

A Jobbik frakció növelte ivóvíz automatáinak számát, amivel ennyi műanyag flakont spórolt meg:

 

Ajánlott cikkek

Országjárásba kezd a Jobbik alelnöke, hogy megoldást találjon vidéki települések problémáira.
Felszólítja a kormányt a Jobbik arra, hogy tisztázza az uniós források szabálytalan felhasználása miatti százmilliárdos korrekció körülményeit.

Eseménynaptár

Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
2019 November