Híreink

Hol van még a vége?

2018-06-06 20:51
-A +A

A március közepétől tartó üzemanyagár-emelkedés nemcsak a lakosság, de a fuvarozók, szolgáltatók helyzetét is megnehezíti és további termékek, szolgáltatások áremelkedéséhez vezet. 2016 év elején még 300 forint/liter alatt lehetett tankolni, mára mind a benzin, mind a gázolaj literenkénti ára több kereskedőnél is meghaladja a 400 forintot. Az üzemanyagárak alakulása több tényező függvénye; egyrészt a finomított termékárak jegyzésáraitól, másrészt a forint/dollár árfolyamától függ. Március közepétől a forint a dollárral szemben közel 20 Ft/USD gyengülést mutat...

Mindehhez hozzáadódik, hogy az üzemanyagok árának hazánkban alulról van korlátja, melyhez a 2016 júniusában elfogadott jövedéki adóról szóló törvény biztosítja a jogszabályi keretet. Ezért fordulhatott elő az, hogy míg a Brent olaj hordónkénti árát 50 USD alatt jegyezték 2016 októberében, a jövedéki adó emelésére került sor és miután 2017 áprilisától az olaj hordónkénti ára 50 USD fölé emelkedett, a jövedéki adót a jogszabályban meghatározott alapra csökkentették. Így most a benzin árának felét teszi ki a 85 forintos áfa és a 120 forintos jövedéki adó.

Az elemzések szerint az olaj világpiaci ára a közeljövőben sem fog tartósan csökkenni, további emelkedés várható, ezért az üzemanyagár-növekedés megállítása az adóterhek mérséklésével, illetve a forint gyengülésének megállításával lenne elérhető...

Hamarosan ebben az ügyben is fel fogom tenni kérdéseimet az illetékes Miniszternek a Parlamentben.

Ajánlott cikkek

Háromszáz hektárig fizetné ki a gazdálkodóknak a földek után igényelhető területalapú támogatást a Jobbik.
A Jobbik nem szeretné, ha a tiszaújvárosi beruházáshoz hasonlóan vendégmunkásokat telepítenének be a Budapest alatti szénhidrogénmezők kitermeléséhez.

Eseménynaptár

Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
2019 August