Híreink

Ez sem a kormány sikere!

2020-05-25 12:40
-A +A
A statisztikai adatokra hivatkozva jelentette ki a köznevelésért felelős államtitkár, hogy sikeres volt a digitális oktatás a vírushelyzet alatt, és szerinte a jelenlegi, hazai online rendszer igenis alkalmas a minőségi tanítás kivitelezésére. Ezek szerint az érintetteket megint nem kérdezte meg semmiről!
 
Maruzsa Zoltán nem beszélt arról, hogy a digitális oktatásban mekkora áldozatot vállaltak azok a szülők, akiknek gyakorlatilag egyik napról a másikra kellett pedagógussá válniuk. Hatalmas különbségek vannak a családok között: nem mindegy, hogy a szülőknek milyen munkahelye van, hány gyerek tanul otthon, és az sem, hogy technikailag mennyire felszerelt a háztartás a digitális oktatáshoz. A gyerekeknek most sokkal jobban kell a szülői támogatás, mint eddig, hiszen jól megtanulni valamit csak segítő felnőtt támogatása mellett lehet. Ez különösen igaz az alsósokra. Ők még az írás-olvasás területén sincsenek annyira a készségek birtokában, nemhogy a digitális eszközök használatában.
 
Hogyan beszélhet sikeres folyamatról az államtitkár, ha csak a statisztikai és a Krétában megjelenő adatokat ismeri? Nem kellett volna inkább felmérni a diákok ténylegesen megszerzett tudását, segíteni a pedagógusok jártasságát a digitális világban, és olyan technikai hátteret biztosítani ehhez az oktatáshoz, amely nem csak a világcégek ingyenes alkalmazásaira támaszkodik? Tisztában van az államtitkár a szülők terheivel, az ő második vagy harmadik „tanítói” műszakjával? Ha Maruzsa szerint sikeres a program, akkor nem ismeri a valós körülményeket! Büszkék csakis a pedagógusok és a szülők lehetnek, méghozzá saját magukra, mert kizárólag rajtuk múlt, hogy a gyerekek tudással gazdagodnak a járványügyi veszélyhelyzet alatt.
 
Diákok, szülők és pedagógusok számára is érthetetlennek tűnik, hogy amíg a bölcsődéket és az óvodákat megnyitják, addig a köznevelésben – az okos lány meséjéhez hasonlóan – az „adok is, meg nem is" a jellemző. Most ismét a pedagógusoknak kell kőkeményen dolgozniuk azon, hogy ennek a fura rendelkezésnek a rendkívül homályos utasításait konkretizálják.
 
Aki pedig dolgozott már az oktatásban, tudja, hogy a tanév végén, az utolsó két hétben célként beszélni felzárkóztatásról és javításról finoman szólva is igencsak utópisztikus elképzelés.
 

Csányi Tamás
a Jobbik országgyűlési képviselője
közoktatási szakpolitikusa

 

 

A Jobbik frakció növelte ivóvíz automatáinak számát, amivel ennyi műanyag flakont spórolt meg:

 

Ajánlott cikkek

"Azt látjuk, hogy a polgárosodás, a valódi kereszténydemokrácia Magyarországon nem alakult ki, ez nem tartozott a Fidesz valódi céljai közé."
A Jobbik úgy tűnt, próbál ideológia-semlegesen politizálni, szimbolikus ügyeket nem felvetni, az Elvi Nyilatkozat viszont egy határozott, mainstream jobbközép deklaráció.

Eseménynaptár

h
k
sze
cs
p
szo
v
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
2020 július