Híreink

Három hete küzdünk a digitális tanrenddel, de nincs segítség

2020-04-03 12:37
-A +A

Boldogság van szerte a rendszerben – szó szerint ezt nyilatkozta Maruzsa Zoltán négy nappal a tanórán kívüli digitális tanrend bevezetése után. A köznevelésért felelős államtitkár kijelentése inkább zavarba ejtően megmosolyogtató, mint szakmai megnyilvánulás, hiszen egy szakembertől többet várunk, bár az is igaz, hogy őt a köznevelésben eltöltött tapasztalatai nem segítik.

A tanárok, a diákok és a szülők harmadik hete küzdenek a digitális tanrend kihívásaival, és ebben szinte semmilyen kormányzati segítséget nem kapnak. Az, hogy ez a rendszer a március 13-i bejelentés után március 16-án föl tudott állni, csak és kizárólag a pedagógusok érdeme! Tisztelet nekik ezért is! Az Orbán-kormány tíz éve alatt az oktatásban sem készült fel a kor kihívásaira. A rendszerbe számolatlanul folyt a pénz, legtöbbször a haveri cégeket zsírozva, vagy máig tisztázatlan módon felhasználva. Utóbbira jó példa Boldog István ügye is.

Czunyiné Bertalan Judit köznevelési államtitkár 2016 januárjában belebukott a pedagógusok tiltakozásaiba, aztán szinte azonnal (2016. február 15-én) kinevezték a digitális tartalomfejlesztésért felelős kormánybiztosnak. Czunyinénak ezt a pozícióját 2018. február 15-én Orbán Viktor változatlan feladatkörrel megerősítette, bár a www.kormany.hu portálon a kormánybiztosoknál nincs feltüntetve a neve.

A kormánybiztos: a) a digitális tanítási és tanulási környezet koncepciójának kidolgozásával, b) az oktatási rendszer digitális tananyagai előállításának koordinációjával, valamint c) a digitális tanítási és tanulási módszer bevezetésével lett megbízva. Arról ne is nyissunk vitát, hogy a c pontban jelzett feladatkör 2016-ról 2018-ra sem változott, tehát két év alatt sem sikerült megvalósítani a célokat! Arról sem érdemes vitatkozni, hogy Czunyiné Bertalan Judit kormánybiztosi tevékenysége mennyire segítette 2020. március 16-a óta a tanárok, diákok, szülők digitális oktatási munkavégzését. Pedig készült 2016 júniusában egy csaknem 160 oldalas szakmai anyag Magyarország digitális oktatási stratégiája címmel, amely az oktatás minden szegmensére kitérve végzi el a helyzetelemzést, fogalmaz meg célokat és tesz ajánlásokat az ágazat szereplői számára.

A Jobbik fölszólítja a felelős minisztert, Kásler Miklóst, hogy tájékoztassa közvéleményt arról, hogy ilyen tárgyi és személyi feltételek mellett a köznevelésben miért nem lett előkészítve a digitális oktatásra való zökkenőmentes átállás? Tájékoztassa nyilvánosságot arról is, hogy a kormányzat milyen szerepet vállalt az intézmények munkavégzésének segítésében 2020. március 16-a óta? Kérjük arra is az Orbán-kormányt, hogy fontolja meg a NAT szeptemberi bevezetését, hiszen célszerű lenne a mostani távoktatás tapasztalatait is beépíteni az átfogó modernizálásba!

Csányi Tamás
a Jobbik országgyűlési képviselője, közoktatással foglalkozó szakpolitikusa

 

A Jobbik frakció növelte ivóvíz automatáinak számát, amivel ennyi műanyag flakont spórolt meg:

 

Ajánlott cikkek

A harminc százalékos béremelés és a hatékony béralku mézesmadzagjának hamis fogadalmára hivatkozva vették el több mint harmincezer pedagógustól a hatékonytalannak kikiáltott közalkalmazotti státuszt.
Úgy fest a helyzet, hogy a miniszterelnöknek csak azért volt szüksége az egészségügyi rendszer feletti kontrollra, hogy a zavarosban halászó haverokat végül helyzetbe hozhassa.

Eseménynaptár

h
k
sze
cs
p
szo
v
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
2020 május