Híreink

Jobbik: Haladéktalanul kezdjék meg az M8-as építését!

2019-09-02 10:57
-A +A
 
A főváros és a dél-budai, dél-pesti agglomeráció közlekedése az M0-s felújítása miatt gyakorlatilag összeomlott. Az ott élők életét pokollá változtató rendkívül vontatott építkezés megmutatta, hogy a Budapestre és környezetére ráeresztett óriási tranzitforgalom mekkora károkat okoz. A Jobbik ezért most azt javasolja, hogy a kormány haladéktalanul kezdje meg a fővárost tehermentesítő M8-as építését.
 
"A nyári időszak a fővárosi közlekedésben mindig forgalmi akadályokkal és közlekedési nehézségekkel jár, de idén nyáron Tarlós István és csapata szintet lépett: mindenféle túlzás nélkül kijelenthetjük, hogy a fővárosi közlekedés összeomlott" - mondta pénteki sajtótájékoztatóján Bencsik János.
 
"Minden sarkon feltúrt aszfaltok, szétbombázott járdák, terelések, útlezárások, dugók, járatritkítások: idén nyáron nem lehetett közlekedni a városban" - mondta.  
 
Bencsik úgy vélte: most "ért be" az elmúlt évek tétlensége és elmaradt fejlesztései: "a becsődölt klímájú, forró konzervdoboz autóbuszok, a Matuzsálem-korú HÉV-ek, a leállított villamos-hálózat fejlesztések, az egységes közlekedési rendszer szétverése vagy épp a BKK kiüresítése"
- sorolta a politikus.
 
Hozzátette: Budapest és környéke nem bír el több autót, ám közben a kormány nem ad elég pénzt a közösségi közlekedés fejlesztésére: egy friss kimutatás szerint Budapest költségvetése nyolc év alatt a 2010-es összeg felére esett vissza, jelenleg is minden második forint bevétel az elavult, leharcolt közlekedés toldozgatására-foldozgatására megy el.
 
Nemcsak a városon belül igaz ez, hanem az agglomerációban is. Emlékeztetett, az M0-s Európa egyik legfontosabb tranzitútja, ám a hatalmas kamionforgalom miatt óriási a lég- és zajszennyezés és a dugók, ami nemcsak az itt élők, de az átutazók életét is megkeseríti.
 
"A Jobbik határozott álláspontja, hogy egy kétmilliós nagyvárosra és annak másfél milliós agglomerációjára nem szabad ráereszteni Európa egyik legforgalmasabb nemzetközi tranzitútját" - mondta.
 
Emlékeztetett: a kormány ígéretet tett az M8-as autópálya megépítésére, ám ez a tervek szerint 2023-ban kezdődhet meg. A párt szakértőinek határozott álláspontja, hogy nem elég kétsávos gyorsforgalmi utat építeni, olyan autópályára van szükség, amely a Komárom-Székesfehérvár-Dunaújváros-Kecskemét-Szolnok vonalon összeköti Nyugat- és Kelet-Magyarországot. Így megszabadítja az állandó zajtól, szmogtól, közlekedési káosztól Budapestet.
 
"Felszólítjuk a kormányt, hogy vessen véget az Araszoló Budapest programnak és kezdjen végre egy nagyszabású forgalomgyorsító demonstrációba! Biztosítsa a kormányzat a szükséges forrásokat ahhoz, hogy a fővárosban XXI. századi módon, normális, kulturált módon használhassák az emberek a tömegközlekedés"
 
Emellett haladéktalanul kezdődjenek meg az M8-as autópálya tervezési és kivitelezési munkái, hogy az itt élő, mintegy 3,5 millió ember szintén normális körülmények között tudjon ki- és bejárni az elővárosokból - zárta sajtótájékoztatóját Bencsik János.
 
alfahir.hu - jobbik.hu

 

A Jobbik frakció növelte ivóvíz automatáinak számát, amivel ennyi műanyag flakont spórolt meg:

 

Ajánlott cikkek

Továbbra sem fizeti vissza Tárnok a visszajáró önerőt az uniós támogatással megvalósult csatornaprogramból.
Közérdekű adatigényléssel fordul a Miniszterelnökséghez Bencsik János, hogy kiderüljön, miért költöttek több százmillió forintot egy még csak papíron létező budapesti kórházra.

Eseménynaptár

h
k
sze
cs
p
szo
v
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
2019 szeptember