Híreink

A szellemjárta metró

2014-04-01 19:49
-A +A

Merthogy utas nem igazán van rajta. Szabó György, a Jobbik fővárosi képviselője ma a négyes metróval utazott, gyakorlatilag egyedül. A Jobbik minden eszközzel küzd a dugódíj ellen.

Még véletlenül sem áprilisi tréfa az, amiben ma részem lehetett. Munkanapon és a reggeli csúcsforgalomban utaztam a 4-es Metrón. A 452,5 milliárd forintért elkészült új vonalon rendőrök, közterület-felügyelők és BKK dolgozók őrizetében nagyjából húszan voltunk - mondta érdeklődésünkre Szabó György, a fővárosi Jobbik képviselője.

ztr

A Móricz Zsigmond körtéren, a Gellért téren és a Kálvin téren is kiszálltam, és mindegyik állomáson egyedül voltam utas. Mindezek alapján megismételve kijelentem, hogy az SZDSZ és az MSZP adott Budapestnek és a fővárosi környezetvédelemnek egy nagyon drága pofont, amibe a város majdnem belerokkant az elmúlt években. A veszély azonban még közel sem hárult el az átadással, mivel a 4-es Metró fenntartási és üzemeltetési költségei nagyjából 10-13 milliárd forintot jelentenek éves szinten - mondta portálunknak Szabó György.

ghEzért itt is üzenek az április 6-án választóknak, és a csak azért is a liberálisokra és a több darabra szakadt MSZMP utódpárjaira szavazóknak, hogy a voksolás előtt legalább ők utazzanak a négyes metrón, ha már nekik épült.

Szabó György portálunk érdeklődésére elmondta: minden eszközzel azon lesz, hogy az összes brüsszeli fórumhoz, a közlekedési nagyprojektekért felelős adminisztrációhoz eljusson a Jobbik levele. Szeretnénk minél szélesebb körhöz eljuttatni a meghívásunkat, s be fogjuk bizonyítani nekik, hogy minden jogalapot nélkülöz Demszky Gábor kötelezettségvállalása, a dugódíj, aminek a bevezetése ellen kezdetektől tiltakozunk - mondta. (Mint ismert, a fővárosi Jobbik meghívására Budapest testvérvárosa, Peking önkormányzatának képviselői korábban már Magyarországra látogattak - a szerk.).

Az Alfahir.hu kérdésére megerősítette a párt álláspontját: a négyes metró valódi utazóközönséget nem ér el, nincs a jövőre ráhatása, a környezeti szempontok nem teljesülnek, ezért megalapozatlan a dugódíj bevezetése. Ráadásul még az új adónem bevezetése is megterhelné a költségvetést - tette hozzá.

A nagy budai és pesti lakótelepek lakossága továbbra is a saját, vagy az eddig bevált közlekedési eszközöket veszi igénybe. Kiemelte: míg a négyes metróban utassal szinte egyáltalán nem lehetett találkozni, a Kálvin téren a hármasra átszállva a szokásos csúcsidejű forgalom zajlott. Emlékeztetett: a kettes és hármas metrót naponta 450-550 ezer ember használja. Ahogyan a többi vonalon, úgy a négyesen is mindenhol őrök állnak, de minek, ha utas nincs - mondta.

A négyes metró alapvetően jó, de be kell fejezni, ebben a csonkolt formában nem maradhat, el kell érnie a nagy lakótelepeket, Gazdagrétet, és a Bosnyák teret - mondta a jövő fejlesztési lehetőségeiről a fővárosi képviselő. A folytatásban persze a megalomán, túlméretezett, hivalkodó állomások helyett funkcionális állomásokat kell építeni. Elmondta: az első szakasz méregdrága állomásaiból egy teljes körmetrót lehetett volna építeni.
ghhjjk

kj

Őrök, utas nélkül

Szabó György fotói - alfahir.hu

Kapcsolódó cikkek


A Fővárosi Közgyűlés mai ülésére a Jobbik képviselője, Czeglédi János előterjesztést nyújtott be annak kapcsán, hogy a f
Több kormánypárti irányítású önkormányzatban testületi döntés nélkül is kihelyezték a székely zászlót.
A székely zászló összetekerve, műanyag gyorskötözőkkel lefogva, az ablakhoz begyűrve volt beledugva ugyanabba a tartóba,

 

A Jobbik frakció növelte ivóvíz automatáinak számát, amivel ennyi műanyag flakont spórolt meg:

 

Ajánlott cikkek

Dunaújváros pénzzel hálálta meg szociális dolgozóinak a megfeszített munkát, de az önkormányzat által adott rendkívüli juttatásra rótt állami adók nélkül több kerülhetett volna az emberek zsebébe.
Folytatódik a kormánymédia bírósági vesszőfutása.

Eseménynaptár

h
k
sze
cs
p
szo
v
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
2020 augusztus